<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-02-26

Snabb byline-extra



Det är faktiskt en byline till som måste behandlas, nämligen Ulrika Kärnborg (om hon nu finns på riktigt – detta är trots allt bara en tuschteckning).

Hon har en väldigt intressant pose på bilden. Huvudet tillbakadraget och vridet åt sidan, luggen dinglande i pannan och så det där uttrycket av avsmak i ansiktet. Hon ser verkligen ut att hata mig som läsare, vilket i och för sig matchar hennes texter som också brukar vara mycket indignerade. Ser hon ut sådär även till vardags (förutsatt att hon existerar)?

Tillsammans med den generöst urringade kulturkoftan måste jag dock erkänna att helhetsintrycket blir rätt kittlande: hon ser helt enkelt lite latent småkåt ut. Donnie ger en tveksam tumme upp.

8 Comments:

At 2/26/2006 02:00:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag tror bara hon är missförstådd...

 
At 2/26/2006 02:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Tecknade tjejer är oftast snyggare än riktiga,, kom ihåg det.

 
At 2/26/2006 06:32:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte förstår hur du resonerar Lil' Dave. Men jag tror att kvinnan är skitjobbig att ha och göra med. Kanske kul idag och i typ två veckor framåt. På sikt väntar dock feministisk retorik till frukost, bylsiga Gudrun Sjödén-koftor och salsakurser på Kuba. Allt betalt med ditt AMEX. För att inte tala om hur föräldraledigheten skulle fördelas. Räkna med 50/50. Minst! Och givetvis skulle du få bära en 3.5 kilos tyngd på magen under hela graviditeten. Allt annat är chauvinism.

 
At 2/26/2006 07:06:00 em, Blogger D.D. said...

3,5 bara? En kvinna i Colombia födde enligt tidningarna härom veckan en unge på dryga 7 kilo. Är man med i Farc är sånt en baggis.

 
At 2/26/2006 09:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Hur mycket av de 7 kilona var kola-fyllda kondomer?

 
At 2/26/2006 11:48:00 em, Blogger Isobel Hadley-Kamptz said...

Jag är ju inte den som är emot objektifierieng, vare sig av Ulrika Kärnborg eller mig själv. Särskilt inte av förtjusande män med mosaisk trosbekännelse och intressant hår. Men "raffig"? WTF? Det är ju framförallt en diss som klär ut sig till komplimang. Om du verkligen tycker att jag verkar vara en 52-åring som visar upp golfbrännan i urringade toppar i klara färger är det betydligt mer underhållande om du säger det rakt ut.

 
At 2/27/2006 11:11:00 fm, Blogger D.D. said...

Valde mellan raffinerad, flott, chic, ärtig, fräsig, snitsig, elegant, djärv i synonymlexikonet och stannade för "raffig" som känns rätt modernt i mina öron. Men man vill ju inte vara oförskämd så jag byter. Nu blir det "djärv" i stället.

 
At 3/02/2006 02:55:00 em, Anonymous Anonym said...

Tecknade brudar är verkligen något som borde lyftas upp på agendan. Men den där Kärnborg-bruttan kvalar inte in i mitt manga-tänk.

 

Skicka en kommentar

<< Home