<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-03-13

Tria-kvinna gråter ut: "Det var min vikaries idé"

Jenny Segersten är informationsansvarig på Tria. När Donnie ringer upp berättar hon att organisationen normalt mest annonserar i studentmedier som Studentliv och olika kårtidningar, medan Sonicsatsningen var ett undantag initierat av en person som vikarierat för henne.

– Min vikarie är väldigt musikintresserad och hade kontakter på Sonic. Genom det fick vi en oerhört grym rabatt på en serie annonser, säger hon.

Jenny håller med om att Williamsburgannonsen är ovanlig eftersom den inte har någonting alls med Trias verksamhet att göra. Utformningen har anpassats efter målgruppen, och det gäller också valet av Bill Whitten och Hello Saferide-Annika som krönikörer.

– Det var min vikarie som valde dem. Whitten är en musikkaraktär som kunde vara intressant för Sonics målgrupp att läsa om. Annika valdes också ut av min vikarie. Deras krönikor kommer att fortsätta ett tag, men framöver kommer vi nog att satsa mer på krönikor med andra teman än musik, säger Jenny.

Kan inte krönikorna uppfattas som märkliga eftersom de inte har något med Tria att göra?

– Just därför kanske det inte blir så mycket musikfokus i dem framöver.

Tria har funnits sedan maj 2005, men hårdlanseringen av organisationen inleddes först i höstas. Till sin hjälp har man enligt Jenny Segersten reklambyrån Volt, som i copytexten på sin egen hemsida håller infantilismens fana högt:

Vi jobbar med filmjölk, lastbilar, yoghurt, halsbränna, klassiska byggnader, övervikt, facket, fruktdrycker, vitaminer och mycket mer. En skön blandning, eller hur?

9 Comments:

At 3/13/2006 02:20:00 em, Anonymous Anonym said...

nu vill man bara veta vad en "oerhört grym rabatt" är.

 
At 3/13/2006 02:30:00 em, Anonymous Anonym said...

"grym" och "skön", det ar sa roligt att jag viks pa mitten.

 
At 3/13/2006 03:22:00 em, Anonymous Anonym said...

Låter som om Stig Malm är tillbaka inom facket.

 
At 3/13/2006 03:27:00 em, Anonymous Anonym said...

Det finns två sätt att se på det här: (1) detta är en kampanj avsedd för klåpare, beställd och utförd av klåpare eller (2) att det är rätt sorgligt att en person i en förtroendeskapande bransch inleder med att skylla på sin underordnade, för att sedan helt ta avstånd från ett upplägg som hon givetvis har varit med och okejat vid tidigare tillfälle.

Nästa gång TRIA använder 50 000 kronor av dina medlemsavgifter för att finansiera en kampanj i en lågpenetrerande publikation så vet du att du inte kan förvänta dig något svar om tanke och förväntad effekt. Fråga aldrig varför unga människor föredrar Akademikernas erkända A-kassa framför TCO, LO och SACO!

 
At 3/13/2006 05:23:00 em, Anonymous Anonym said...

Den här historien har alla möjligheter att bli en klassiker. Nu ser vi fram mot uppföljningen: "Bill Whitten skyller på Hello Saferide-Annika."

 
At 3/13/2006 05:36:00 em, Anonymous Anonym said...

Surgubben, du vet ju en del om hur man skörtar dåliga beställare på reklampengar. Har du några tips? Jag tänkte starta en vänsterorienterad samhällstidning, där jag låter två rastlösa visionärer stå för 99 procent av det redaktionella materialet. Kanske kommer jag kalla den för Stadion, eller möjligtvis Arkaden. Ännu lite osäkert.

 
At 3/13/2006 05:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Det första du ska göra är att stryka "vänster","samhälls" och "redaktionellt material" ur programförklaringen. Annars låter det som en kassako.

 
At 3/13/2006 05:57:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag var beredd på vasst svar - men surgubben tog mig på sängen. Det är välmöblerat under den rödlätta hjässan.

För er som gillar Proclaimers-estetik rekommenderas annars Surgubbens blogg, bilden där han och brossan firar (jo, det står så) något är 10/10.

 
At 3/14/2006 02:08:00 fm, Anonymous Anonym said...

största mysteriet på surgubbens blogg är ju varför han tjackade varmkorv i hamburgerbröd när han var i tyskland. det kan jag inte acceptera.

 

Skicka en kommentar

<< Home