<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-06-08

I dag kastar jag, del 9



Det här svider lite i hjärtat, men det ska göras. Trots att Leon Ware har producerat.

I dag kastas Marvin Gayes ”I want you”. Visst låter den bra – det är ju quiet storm (för övrigt alltid det bästa genrenamnet). Men oavsett hur utvilade och positivt inställda öron jag än har vid början av lyssningen så finns det bara en bra låt här (titellåten, förstås). Marv och de andra verkar också medvetna om det eftersom den i gengäld är med tre gånger på skivan. Resten är ett sorlande mingelparty som aldrig tar fart och heller aldrig riktigt kryper ner i sängen.

Om du ska köpa en Marvin-skiva från 70-talet, köp i princip vilken som helst utom den här.

17 Comments:

At 6/08/2006 11:00:00 fm, Anonymous Anonym said...

bilden verkar kärva lite. rätt svar är givetvis "what's going on". att förneka dess storhet är bara bögigt indieposerande.

 
At 6/08/2006 11:07:00 fm, Blogger D.D. said...

Here, my dear är nästan lika bra. Fast annorlunda.

 
At 6/08/2006 11:45:00 fm, Blogger Stefan said...

shit o jag som har både vinyl o cd på den...är jag så ute;)

 
At 6/08/2006 12:09:00 em, Anonymous Anonym said...

just det, "here my dear" hanns med innan 80-talet. japp, en höjdare.

 
At 6/08/2006 12:17:00 em, Blogger D.D. said...

Kan någon förresten bekräfta att Ne-Yo uppträder på Berns i veckan? Det stod i tidningen men låter osannolikt. Soulartister i Sverige brukar vara "legender" som blev snuvade på sitt välförtjänta genombrott av någon skivbolagsskurk för 30 år sedan, inte högaktuella 23-åringar som nyligen toppat Billboard.

 
At 6/08/2006 12:23:00 em, Anonymous Anonym said...

Tisdag på Berns är det som gäller för Ne-Yo.

"In Our Lifetime" är inte lika bra som "I Want You". Här kastas ingenting.

 
At 6/08/2006 12:33:00 em, Blogger Chris said...

jag vet inte vad som händer men vi är överens.

 
At 6/08/2006 12:34:00 em, Blogger D.D. said...

Jag kastade inte heller, slog bara sönder den och la den i stora arkivet tillsammans med Eddie & The Hotrods och The Farm.

Lamont: du störs inte av ickelåtarna på den där skivan? Kan iofs tänka mig att den fungerar bra till yoga.

 
At 6/08/2006 12:41:00 em, Anonymous Anonym said...

STOPPA BLOGGPRESSARNA! DONNIE KASTAR EN SKIVA MED EN SVART ARTIST!!

 
At 6/08/2006 12:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Dodo,

vi måste verkligen diskutera din "I dag kastar jag"-bildstrategi. Dagens bild är förvisso ett litet steg framåt från de tidigare försöken, men fortfarande: Violent destruction ska drabba själva CD:n, inte det där stackars omslaget (Ernie Barnes är förresten en kung).

Jag kan bara dra slutsatsen att du snabbt byter plastfodral, lägger in CD:n och smyger iväg med den tillbaka till hyllan.

Ta nu ett djupt andetag och var en riktig karl. Tvinga mig inte att påpeka det här en tredje gång.

 
At 6/08/2006 01:21:00 em, Anonymous Anonym said...

lamont, ska du se ne-yo? jag går gärna, om det hinns med inom ramarna för mitt kvällsmöte (inte slut innan nio (ja, jag inser att det låter kul när man läser det högt)).

 
At 6/08/2006 01:39:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag kan inte gå, skall till Göteborg.

 
At 6/08/2006 02:31:00 em, Anonymous Anonym said...

jag väntar på att songs in the key of life blir utkastad från balkongen!!

 
At 6/08/2006 02:52:00 em, Blogger arg skåning said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 6/08/2006 02:53:00 em, Blogger arg skåning said...

mycket vacker bild, även om jag hellre hade sett dig och tre cracknegrer gå lös på själva cd:n med en blåslampa

 
At 6/09/2006 11:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Kastar du inte skivorna på riktigt eller? Du verkar ju ha lagt in cd-häftet i en tom plastask, som dessutom ser ut att vara det enda som skadats av hammarslaget. Jag är besviken!

 
At 7/23/2006 02:46:00 em, Anonymous Anonym said...

Har du köpt en helt ny hammare enkom för ändamålet?

 

Skicka en kommentar

<< Home