<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-06-26

Fimpa Tone för gott



Jag inser att jag är lika sent ute här som Mellberg var mot Tyskland, men den här Tone-debatten behöver faktiskt riktas om. Till min förvåning har reaktionerna på Schermans beslut att bänka kvinnan i fråga varit övervägande negativa, folk har startat protestsajter och enligt Fyran själv ”strömmar tittarbreven in”.

Förlåt mig, men: när kom vi överens om att det vore en bra idé att ha en norsk stork som väderpresentatör? Jag måste ha varit sjuk den dan. Inget ont om norrmän men jag förstår uppriktigt sagt inte vad de har med vårt väder att göra. Är det meningen att vi ska bli glada över att det åtminstone regnar lite mindre här än i Bergen, eller var hon nu kommer ifrån?

Tone är den mest irriterande kvinna jag sett i tv på åratal. Inte sedan Agneta Sjödins glansdagar har man skådat en lika kallsvettsframkallande combo av frireligiös förskollärarinna och kändiskåt minglare. Inte nog med vädret och det där hemska dansprogrammet, tanten dyker dessutom upp på var och varannan vimmelbild i tidningarna sedan flera år tillbaka – ungefär som den där alapapp-fågeln som så envist terroriserar Kalle Anka på julafton.

Har hon dejtat Runar ännu, förresten?

17 Comments:

At 6/26/2006 11:14:00 fm, Anonymous Anonym said...

tony! toni! tone!

 
At 6/26/2006 11:24:00 fm, Anonymous Anonym said...

Tone blev snabbt ett stort irritationsmoment. Allra mest har jag irriterat mig på att hon alltid avslutar sändningen med att le (ett stelt, påklistrat leende) in i kameran och gå 2-3 steg fram. Ingen annan väderpresentatör gör detta! Varför gör hon det? Ska det vara sexigt? Har någon sagt åt henne att göra det? Jag vill faktiskt ha ett svar. Varför? Samtidigt har jag irriterat mig på henne ganska länge, så länge att jag har tröttnat på det och skulle hon nu försvinna så kommer jag kanske inte att sakna henne, men att sakna en epok som gått i graven. Att dejta Runar skulle ge flera guldstjärnor i min bok. Det är stort att dejta Runar.

 
At 6/26/2006 11:35:00 fm, Blogger D.D. said...

Ja, ibland känns det som om alla har dejtat Runar utom jag. Alla skådisarna i OC, Elin Lanto, Cameron Diaz, America Vera Zavala, Filip Hammar... listan tar liksom aldrig slut.

 
At 6/26/2006 11:56:00 fm, Anonymous Anonym said...

Mitt favorit "Runar moment" var när utanför Stureplan i sin Porsche blev gripen för fortkörning och det i polisrapporten stod att Runar hade tre "pumor" i bilen.

 
At 6/26/2006 12:12:00 em, Blogger Eric Goesta Rosén said...

Äntligen tar du dig ton mot Tone, Donnie. Det var fanimig på tiden. Hon är lika viktig för väderrapporten som Sissela Kyle för mellanösternkonflikten som Patrik Isaksson för Svenska Akademien.

 
At 6/26/2006 12:25:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker nog hon är mer trana än stork, men det är ganska fina nyanser.

 
At 6/26/2006 02:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Mer Tone-humor:
Tone Touch.
Tone Soprano.



Sedan är hon ju inte ens metereolog. Hon liksom står där och vet inte ens vad hon pratar om. Ännu ett skäl till att göra sig av med henne.

 
At 6/26/2006 04:39:00 em, Anonymous Anonym said...

Även om jag inte håller med dig i sak var inlägget väldigt underhållande :)

 
At 6/26/2006 04:44:00 em, Blogger dan s. said...

Andra bilden... var det från hennes audition till bakgrundsdansare för the knife?

 
At 6/26/2006 05:10:00 em, Blogger Hemligt. said...

jag gillar när du har jobbat i photoshop.

 
At 6/26/2006 08:53:00 em, Blogger D.D. said...

Jag är smickrad om min Paint-ritade alapapp-näbb ser ut som ett photoshoppat proffsjobb.

 
At 6/26/2006 09:19:00 em, Anonymous Anonym said...

haha, var det en näbb? det fattade aldrig jag.

tone kan få vara kvar, om dom dubbar henne, eller textar åtminstone.
jag vill gärna förstå vad det ska vara för väder i helgen.

är runar fortfarande ihop med den där minderåriga stonertjejen?

 
At 6/27/2006 12:25:00 fm, Blogger Hemligt. said...

jaså? jag har ju själv arbetat lite i photoshop, va, och jag skulle aldrig ta det för ett paint-jobb. jag tänkte: "det var som...! från dd till ad in no time." (jag tänkte också: "inte en dag utan ett streck.")

 
At 6/27/2006 11:33:00 fm, Blogger D.D. said...

Hoho, det var väl de där som gjorde "Hisingen krunk" för några år sedan? Buskiscrunk straight outta feskekôrka. De borde kalla sig Lil' Kålle & A.D.A. i stället.

 
At 6/27/2006 07:57:00 em, Anonymous Anonym said...

Vad skönt att läsa den här postningen, trodde länge jag var simmade mol allena i en ocean av Tone-älskare. Själv slickar jag hellre ett slakterigolv än lyssnar på hennes jävla prognoser.

 
At 6/28/2006 02:53:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag skulle inte dö om Tone försvann forever. Om man säger så...Klockis inlägg!

 
At 6/29/2006 06:15:00 em, Anonymous Anonym said...

"tone kan få vara kvar, om dom dubbar henne, eller textar åtminstone."

please TV4:s ha henne kvar som meterolog och dubba! det här skulle kunna bli hur fantastiskt som helst. undrar vem som skulle få vara röst?

en parentes, i ngt program på TV4 frågade en reporter programledare för samma kanal vilken som var deras favorit medarbetare och det var flera som svarade Tone för hennes "glada humör", som den "friska fläkt" hon är.

 

Skicka en kommentar

<< Home