<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-05-18

”I love it when you call me Big Poppa”

Tanken slog mig nyligen: undrar hur det går för Patrik Brummer nu för tiden? Under många år gick allting som smort, hans hedgefond Zenit rullade på som tåget och han cashade in en hel del själv också. Det var som Petter brukar säga: ”hustlar flis och sånt, och jag håller mig till grabbar / stasha flis, och håll stilen, och chill / samma eviga hustle från maj till april / sladda runt med en sedelbunt”. Det gick, kort sagt, bra då.

Men så kom den där bordellhärvan:
En sida ur förundersökningen
En sida till
Och en sista sida

Det verkar som om han aldrig fick riktigt samma fart på ruljansen efter det. Visserligen slapp han åtal trots att han hade erkänt, eftersom polisen inte lyckades hitta honom i sommarstugan, men kanske valde han trots det medvetet att hålla en lite lägre profil.

Helt i onödan, om ni frågar mig. Jag ser faktiskt Brummer som något av en förebild i arbetet med att återupprätta strippklubbarnas status som musikscen och grogrund för snabb, ettrig och bastung musik. Damn, det finns mycket glädje och livskraft på de där haken – vill vi ha roligare musikställen i Sverige borde första åtgärden vara att byta ut Kafé 44 mot en toplessbar med mässingstång på dansgolvet.

Den här går ut till dig, Brumz:
T-Pain feat. Mike Jones: ”I'm in luv (wit a stripper)”

8 Comments:

At 5/18/2006 03:22:00 em, Anonymous Anonym said...

Undrar vad han skulle med fjällkedjan till?
Kanske anade han redan då att masken inte kommer att hålla för evigt... Så kanske lika bra att tvätta lite cash och investera i realia för kommande fastetider?

 
At 5/18/2006 03:25:00 em, Anonymous Anonym said...

ah, inget piggar upp en regnig dag som lite (sant) förtal.

 
At 5/18/2006 03:27:00 em, Anonymous Anonym said...

Följ min tankekedja: brummer -> brumma -> röv -> BIG BUTTZ!!!!!!

 
At 5/18/2006 04:02:00 em, Anonymous Anonym said...

Brummar röven eller vad?

 
At 5/18/2006 04:07:00 em, Anonymous Anonym said...

Eftersom jag och Herr Brummer är grannar så kan jag dela med mig av några iakttagelser.

- Han syns nästan alltid ensam, i den mån han har sällskap så är det hans jycke.
- Han åker tunnelbana från Karlaplan till Östermalmstorg. Alltid ensam. Pratar aldrig mobiltelefon.
- Han röker cigariller.
- Han felparkerar ständigt sin Cayenne och får cirka 365 böteslappar om året.
- På sommaren kör han en vit Jaguar V12 från tidigt 80-tal, även den ständigt felparkerad.
- Trots att vi ses nästan varje dag så hälsar han inte, han tittar lite på mig men säger aldrig något (inte helt olikt hur Husky brukade göra före han blev en kärring och flyttade till Djurgårdsstan).
- Han är inne på agility, men kör mer på piska än morot.
- Han håller på att röksanera sin bastu och passar samtidigt på att göra lite ändringar i lägenheten. Byggbodarna skymmer min utfartssikt och gör att jag förmodligen kommer bli påkörd av fyrans buss vilken dag som helst.
- Tidigare delade vi efternamn.

 
At 5/19/2006 11:30:00 fm, Anonymous Anonym said...

Enligt Åsa Mattssons krönika i Dagens Media har hon bloggfobi. Hoppas du är nöjd med vad du ställt till med, DD!

 
At 5/19/2006 11:58:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du är nog dum i huvudet. Fast säkert bara lite vågat anti sådär, effektsökande och pojkigt busig, gissar jag. Så jag ska inte skälla

 
At 5/19/2006 12:31:00 em, Anonymous Anonym said...

Ponny: är du full? Pratar du om Nick Shay eller Donnie Da Nut?

 

Skicka en kommentar

<< Home