<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-05-09

Misslyckad korrespondens



Från: "Donnie Donut"
Till: "Olof Brundin"
Ämne: Titulatur
Datum: Fre 5 maj 2006 12:33:45

Olof,

Det har kommit till min kännedom att du inte bara bevakar Ronnie Sandals intressen utan även brukar slå på stora trumman och benämna dig själv ”consigliere” internt på Aftonbladet. Jag tror jag förstår hur du resonerar: som informationschef är du rådgivare och förtrogen åt Gerdin. Kanske ser du rentav en tänkbar framtid för dig själv inom MTG, där gubbsen som bekant gillar att gå omkring i svarta kostymer och leka Sopranos i årsredovisningarna.

Men, trots detta – consigliere? Har du verkligen tänkt över det ordentligt, och låter det i så fall inte mer än lovligt fikusaktigt även i dina öron? Om du frågar mig öppnar du bara upp för interna påhopp och dolkstötar av typen ”han den där Cannelloni” eller ”Brundin, mr Pescatore Vesuvio”. Du anar nog redan att alla ändå tänker på din och Anna-Lenas samvaro som väldigt lite Goodfellas och desto mer ändlöst Bladetskvaller och misslyckade ståupp-gags som krystas fram enligt trial and error-metoden.

Vänligen,
Donnie

Olof Brundin har inte svarat.

16 Comments:

At 5/09/2006 11:06:00 fm, Anonymous Anonym said...

Min favorit-Donnie är den som skriver syrliga mail, gärna till Aftonbladet. Den med Håkan Steen och miami bass var en pärla.

 
At 5/09/2006 11:10:00 fm, Blogger D.D. said...

Snart blir jag tvungen att skicka ett mejl till. Trots Martin Gelins hånande av medieuppmärksamheten kring den där chassidiske reggaekillen kliver DN glatt i det upptrampade PR-spåret och gör en egen jättegrej på reggaejuden.

Och rubriken, "Skäggig reggae", vad fan då då? Hur många jamaicanska reggaeartister finns det inte som har skägg?

Idiiter.

 
At 5/09/2006 11:16:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det hade inte hänt om skribenten hade varit införstådd med den eminenta "Guide to Bearded Musicians":

http://www.audiogalaxy.com/articles?&a=17

 
At 5/09/2006 11:22:00 fm, Anonymous Anonym said...

Det hade inte skadat om den halvblinde och stressade redigeraren som satte rubriken tog sig en titt också.

 
At 5/09/2006 12:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Urkh,

efter att ha läst Ronnies senaste kolumn anser jag att han redan nu har fått helt för mycket uppmärksamhet. Karln kan ju för fan inte randa av en vettig kolumn, än mindre formulera en klar tanke.

Den där Olof borde morra lite i korridorerna istället för att skämma ut sig på olika hederliga bloggar.

 
At 5/09/2006 01:19:00 em, Anonymous Anonym said...

Right on Olof. Wikipedia skriver "It is the consigliere's role to fill in for the Don as the Don's representative during important meetings, either within the Don's crime family or with other crime families".

Byt ut "the Don's crime family" mot Aftonbladets ledningsgrupp" + "other crime families" mot Schibstedledningen så blir saken tydligare.

 
At 5/09/2006 02:21:00 em, Anonymous Anonym said...

Har Olof en stor bak? Eller handlar inte den här artiklen heller om stora rövar?

 
At 5/10/2006 11:18:00 fm, Blogger Hemligt. said...

hahahaha, juntalänken.

 
At 5/10/2006 11:18:00 fm, Blogger Hemligt. said...

och om jag får tillägga: hahahaha.

 
At 5/10/2006 01:03:00 em, Anonymous Anonym said...

På tal om media. Jag hängde med lite sossenomenklatura igår, på Norra Latin – givetvis. Anthony Giddens var i stan för att hålla EXAKT samma föredrag som han höll sist jag lyssnade på honom, vilket väl var 1999. Arena bjöd in och upplägget var som vanligt oproffsigt med otydliga gränser mellan parti och stat, en sedaterad Joakim Palme och en kissnödig Sverker Åström (ja, en stumpa av varje färg – även med Birkenstocks) som lämnade mitt i föredraget för att byta katet. Allt som vanligt alltså. Vad som höjde min personliga temp var att jag var en millimeter från att gå fram till Surgubben och säga ”hej, Surgubben – det är jag som är Nick Shay”. IRL:a honom som det brukar heta på Lunarstorm. Ni läste rätt. Surgubben. 50 procent Proclaimers-brossa stod vid ett bokbord i svart piké och försökte värva folk till Arena-bygget. Hade jag inte blivit avbruten av en flytig bekant till polsakare så hade meningsutbyte skett. Fan.

 
At 5/10/2006 01:29:00 em, Anonymous Anonym said...

Sedaterad är nog årets hittills fånigaste ord.

 
At 5/10/2006 01:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag övervägde att använda ordet lobotomerad, men det skickar signaler om ett mer permanent tillstånd. Min förhoppning är ju trots allt att Palme vaknar upp, kanske efter seminariet eller så. Eftersom jag är snäll och träffar Fredrik vid sociala tillfällen valde jag att inte ställa frågor i plenum om hans bakgrund som finsk ATTAC-grundare. Det hade inte hans blivande professor gillat. Hur gick förresten värvningskampanjen?

 
At 5/10/2006 02:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Värvningskampanjer får någon annan proclaimers-brorsa stå för.

 
At 5/10/2006 02:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Försök inte! Nick Shay såg listorna.

Jag lovar att inte skvallra - men vad det du som hade lagt morfin i Palmes Loka-vatten? Icke-stringent argumentation, visst. Men att en Harvard-man tappar förmågan att tala engelska. Det är ovanligt.

 
At 5/10/2006 02:24:00 em, Anonymous Anonym said...

Det var fortfarande inte jag. Jag har inte varit inblandad i den röda ekonomin sedan 90-talet.

 
At 5/10/2006 02:41:00 em, Anonymous Anonym said...

Så du påstår att det var din brolla som stod vid bokbordet och kursade Arena-bling? Ljugare där!

 

Skicka en kommentar

<< Home