<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-05-10

Är Therese crunkens första dam?

Som Kinky Afro (och gamarna på Resumé) tidigare rapporterat har alltså nyhetsbyrån TT Spektra just startat en kändis-, glamour- och ghettoavdelning med namnet Bling.

Big boss för den nya satsningen som sjösattes på tisdagen är Therese Nyberg, en 27-årig dudette från Viksjö som av allt att döma käkar Benzino, Elliott Wilson och de andra redaktörerna till frukost.

Donnie ringde förstås upp Therese för en pratstund på premiärdagen. Under andra halvan av mobilsamtalet gick hon omkring nere i ett parkeringsgarage, vilket stärker hennes thug-aktier en hel del om ni frågar mig.

DD: Har du några modetips nu inför sommaren?
TN: Ja alltså, det kommer att vara jättemycket vitt. Och så skulle jag satsa på en klänning, om jag var tjej. Klänningar och vitt borde man köra hårt på i sommar.
DD: Mycket smycken och sådär då?
TN: Ja, vad svårt. Jag tycker lagom, det är snyggt när det matchar.
DD: Vad tycker du om det här med grillar?
TN: Grillar? Alltså, som man grillar korv på?
DD: Nej, sådana som man har i munnen.
TN: Tandställningar, nej?
DD: Nej, tänder av guld och platina och så, som man sätter in.
TN: Jaha! Som utsmyckning bara? Nej. Du menar sådant här som stenar och diamanter på tänderna?
DD: Ja, just det.
TN: Nej... Det skulle jag nog inte lägga några pengar på.

Dammit! Och hon som verkade så lovande.

Hör Donnie och Bling-Therese snacka mode och grillar (audio, 3:46 min)

23 Comments:

At 5/10/2006 01:49:00 em, Anonymous Anonym said...

EEyyy brushan...

för att vara nere med ghettoblastin´borde hon naturligtvis också lyssna mer på "din mamma 100,6", där blatteskånskan regerar fritt...

 
At 5/10/2006 01:52:00 em, Blogger D.D. said...

Spektrachefen Göran Westin lyssnar åtminstone alltid på Din Mamma. 55 år, flintis och hård som en motherfucker.

 
At 5/10/2006 02:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag gillar tystnaden efter att Tessan berättat om ”prinsen”, precis före hon säger ”okej” (väldigt nära att lägga på luren då hon misstänker crank, förlåt - crunk, caller). Annars tror jag på tidningen. Den långsiktiga målsättningen 2006 måste trots allt vara att inte mer än 4 procent av Stureplans population skall vara utan varaktigt – personlig – tidskrift. Jämlikhet och rättvisa. Det partiet som lagstiftar om att alla skall ha rätt till en egen tidning med tillhörande redaktion får min röst.

 
At 5/10/2006 02:11:00 em, Blogger D.D. said...

Det bästa är ju att det inte är någon tidning utan en generisk nyhetsbyråprodukt.

Blinggrejorna kommer alltså att gå i Borås Tidning, Ystads Allehanda och Västerbottenskuriren m fl, och där täppa igen hålen som uppstår mellan de lokala sportresultaten och annonserna.

 
At 5/10/2006 02:13:00 em, Anonymous Anonym said...

Göran verkar ju vara killen hela dan..alternativt "motherfuckern med choklad i"

 
At 5/10/2006 02:46:00 em, Anonymous Anonym said...

är det inte dags för en gästblingare på kinky afro?

 
At 5/10/2006 02:57:00 em, Blogger D.D. said...

Visst, mejla mig bara. Alltid skönt med ett par semesterdagar.

 
At 5/10/2006 03:01:00 em, Anonymous Anonym said...

Kallar du finska nyheterna "hål"?

 
At 5/10/2006 03:04:00 em, Anonymous Anonym said...

Som crunkens första dam antar jag att Therese har en gigantisk bak. Någon som kan bekräfta?

 
At 5/10/2006 03:28:00 em, Anonymous Anonym said...

snart dags att slänga en skiva? zzzz

 
At 5/10/2006 03:47:00 em, Anonymous Anonym said...

Snyggt att du utger dig för att vara en journalist för att lägga ut sådan här skit på nätet. Något av det tramsigaste jag har hört på riktigt jävla länge.

 
At 5/10/2006 03:50:00 em, Blogger varanen said...

Oumphf, there it is...
Bara en tidsfråga innan fet-Göran kommer referera till något gangztai valdebatten, tro mig.

 
At 5/10/2006 03:55:00 em, Blogger D.D. said...

Varanen syftar på Persson och inte Westin?

Tilläggas kan att jag har gått en utbildning i avancerad muck-raking på Harvard, så jag får göra vad jag vill.

 
At 5/10/2006 04:04:00 em, Blogger varanen said...

Det spelar nästan ingen roll, ingendera av Göranorna har koll, exv Westin om namnvalet TTSpektra:

-"Namnet känns helt rätt. Det ger signaler om att vi är en nyhetsbyrå med tyngd och mångfald".

Tjenare...

/ Varanen - Just chillin' like a villain

 
At 5/10/2006 05:55:00 em, Anonymous Anonym said...

”- Kändisnyheter och snackisar har tidigare fallit mellan stolarna. Det är material som lockar läsare mellan 15 och 35 och som vi har haft svårt att nå tidigare, säger hon. [Therese Nyberg, Nick Shays anmärkning] ”

Kort fråga: har verkligen kändisliv och ”snackisar” fallit mellan stolarna? Är det mina gamla knarksynder som spökar när jag ser 10-talet kändisspecialer vid Sabiskassan, på löpsedlar, DN:s etta och SVT:s debattsoffor? Att det är svårt att nå läsare mellan 15 och 35 kan jag svälja, men det beror på att de är analfabeter. Inget annat.

 
At 5/10/2006 06:04:00 em, Anonymous Anonym said...

Ser hon inte lite ut som Cathrine da Costa?

 
At 5/10/2006 06:29:00 em, Anonymous Anonym said...

”- Vi kommer absolut att vara granskande också. Vi ska inte stryka kändisarna medhårs. ”
Det där uttalandet gillar jag. ”Vi kommer att vara granskande också”. I min lite lätt anala världsbild så implicerar det att det finns en annan huvuduppgift, som inte innebär att granska (vilket jag i all min naivitet trodde var journalistikens huvuduppgift).

Är huvuduppgiften:
(1) att få en shorttrack till Spyan (jo, det namnet håller fortfarande) eller (2) att kirra gratiskläder hos Schurtan (Natalie Schurterman, för er som slipper bo nära Birger Jarlsgatan) eller (3) att bara sondmata 9 miljoner människor med en mix av mobiltelefonbilder, reklam och så kallade nyheter om Lena Philipssons shoppingrundor.

 
At 5/10/2006 11:59:00 em, Anonymous Anonym said...

Haha! We rockin stilettos, ho! TT är med oss in tha rap game.

 
At 5/11/2006 12:31:00 fm, Anonymous Anonym said...

Om man ändå kunde få svulla lite korv. Jag är så hungrig. Kan du ordna en korv donnie? En kosherkorv till Örbro skulle smaka.

 
At 5/11/2006 08:52:00 fm, Blogger varanen said...

Skönast är att TTSpektra faktiskt är den första registrerade verksamheten som har valt bajskorven som sin symbol...stort.

10 poäng till den som kan fylla på med en tredje tok-klyscha, efter: "Gringo" och "Bling".

Vorschläge:
- Snobb (för stekers)
- Mupp (för CP-skadade)
- Sosse (för sossar)
- Muff (för kåta moddar)

 
At 5/11/2006 09:08:00 fm, Anonymous Anonym said...

Jag är mest orolig för att den här vågen ska sprida sig till radion: Bling så spelar vi, Bling P1, m m.

 
At 5/20/2006 06:04:00 em, Blogger Daniel said...

Usla hiphoppare! Du bara knarrar fram ordet "okej" hela tiden. Uselt flow!!!

 
At 5/21/2006 06:00:00 em, Blogger D.D. said...

Du har rätt, mina skillz lyckas inte riktigt blomma ut där. Nästa gång lovar jag att dra ett par varv med en flaskborste i halsen innan inspelning.

 

Skicka en kommentar

<< Home