<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-02-03

Religion + skägg = Cat Stevens

Eftersom jag ibland brukar avlasta min homie Lilian Öhrström i hennes arbete som DNs läsarombudsman har jag fått en veritabel skitladdning av läsarbrev om den här Mohammedgrejen i veckan. Många efterlyser en saklig genomgång av världsreligionerna och visst: DNs läsares vilja är min lag.

De sex sämsta världsreligionerna:

1. Sikhismen
Sikherna nyper platsen som världens sämsta religion helt enkelt därför att de aldrig har lyckats sälja in sig i media. Sikh associerar jag själv mest till matfisk, men enligt min research är de en sorts hinduer fast utan typiska kännetecken som kastsystem och många olika gudar. Ett slags smygkristna indier.
Kända företrädare: ?



2. Kristendomen
Provocerande mjäkig och urvattnad religion. Präster och biskopar behöver inte ens tro på Gud, vilket måste vara något slags rekord i undfallenhet och dålig självkänsla. Begreppen cojones och kristendom är oförenliga, såvida det inte handlar om katolska mexikanska gangsters.
Kända företrädare: Celine Dion




3. Hinduismen
Den enda världsreligionen som förespråkar zoofili, vilket är lite magstarkt till och med för Donnie. Prickar i pannan, sex med utmärglade kossor och en massa små tempel med hakkors på (som de själva hävdar är ”solsymboler”).
Kända företrädare: Kishti Tomita




4. Buddhismen
Oranga kläder, sjunger entonigt vid Sergels torg och tycker att livet är en oavbruten raksträcka av skit och lidande.
Kända företrädare: Radio Dept.







5. Islam
En grundpelare inom islam är att vara skäggig, vilket de faktiskt har gemensamt med de flesta religioner. Mer särskiljande drag är att de ropar högt, röker kif, hugger händerna av folk och bränner grejer. Ganska crunk.
Kända företrädare:
RA The Rugged Man





6. Judendomen
Den minst dåliga religionen. Vi judar gillar att slakta kor så plågsamt som möjligt, vilket gör att vi ser lite misstänksamt på hinduernas fjäskande för kreaturen. I övrigt är jag och mina trosfränder mat- och kärleksälskande människor. En av de få grejer i livet vi inte uppskattar är förhud.
Kända företrädare: Disco D.



Dagens andliga bonus: en tjej jag gissar är katolik, nämligen Christina Milian, som ihop med Jeezy och Cool & Dre gör ”Say I”. Det är ”Hate it or love it”-beatet på nytt och det funkar ett varv till.

14 Comments:

At 2/03/2006 03:12:00 em, Blogger D.D. said...

Egentligen är det väl i princip bara skandinaver som har förhud. Och möjligen eskimåer. Kanske är det en klimatgrej.

 
At 2/03/2006 03:12:00 em, Anonymous Anonym said...

doda djur langsamt gor muslimerna ocksa, med stor gladje dartill. plus det dar med forhud. men annars var listan ganska korrekt.

 
At 2/03/2006 03:14:00 em, Anonymous Anonym said...

Var placerar sig zoroastrism? (Känd företrädare: Alexander Bard)

 
At 2/03/2006 03:17:00 em, Blogger D.D. said...

Zoroastrierna gillar såvitt jag fattat det Nietzsche och rutten syntpop. Nunstedt är garanterat zoroastrier. Mellan sikherna och de kristna skulle jag nog lägga dem.

 
At 2/03/2006 03:21:00 em, Anonymous Anonym said...

zorroastrism?

 
At 2/03/2006 07:16:00 em, Blogger Chris said...

shit asså man, jag ska sluta att läsa din blogg före maten. jag får magknip av skrattattackerna.

 
At 2/04/2006 01:17:00 em, Blogger shirley said...

alltså sikher. vilket jävla skämt.

 
At 2/04/2006 02:45:00 em, Blogger Lisa said...

Sweetie, säga vad man vill om judendomen men det är där man hittar det i särklass taskigaste köket. Jag vet efter att ha lagat mat på två bar mitzvor och gått på ännu fler.

 
At 2/04/2006 04:23:00 em, Blogger D.D. said...

Men k'nish kan väl ingen tycka illa om?

 
At 2/05/2006 03:09:00 em, Blogger Hanna said...

hahaha, det här var det roligaste jag läst på många dagar. Veckor.

 
At 2/05/2006 05:51:00 em, Anonymous Anonym said...

HA HA HA!
Skitkul!
Som det här.

 
At 2/06/2006 01:30:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ganska kul grej det där med religionerna faktiskt. Du borde i och försig lägga till om judendomen: att dom älskar att skjuta oskylda små barn i huvet med skarpa kulor och sno andras land. hahahha. Hopas du publicerar detta också.

 
At 2/06/2006 10:58:00 em, Anonymous Anonym said...

Nja, oförtjänt kränkning av sikherna, tycker jag. Turbanen är THE religiös attire om du frågar mig, vilket får andra gudsdeadheads att framstå som lite av pseudosikher. Sikher fick, pga sin uppenbart högre profil än muslimernas, ta alla kristna trakasserier efter WTC-inflygningen. En sikh är den enda tunnelbaneförare som protesterat mot SL:s dresscode (en välgärning om du frågar mig) och en sikh sköt ihjäl tant Gandhi när jag var så ung att jag fortfarande berördes av min omvärld. Och, nota bene - vad föreställer den förmenta Muhammedteckningen med huvudstubinen egentligen om inte en ... nej, just det ...

 
At 2/19/2006 08:40:00 em, Anonymous Anonym said...

Religioner är ett påhitt av människan för att kunna förtrycka andra utan att känna någon skuld.

 

Skicka en kommentar

<< Home