<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2007-01-05

Bakterier, Rocky, Bengt Ohlsson & Elin Alvemark

Eftersom jag indirekt blev kallad ”gubbslem” i en kommentarstråd nyss och dessutom ligger hemma och har förbannat tråkigt, härjad av kräkbakterier, tänkte jag passa på att skriva lite om grejer jag sällan annars skriver om. Närmare bestämt serien Rocky och Elin Alvemark.

Såg ni Rocky i DN i morse? Klart ni gjorde. Tänkte ni då precis som jag, att Martin Kellerman i praktiken hade gjort en remix av den där Bengt Ohlsson-krönikan om jobbiga tjejer som inte tar skit? (Om man klickar upp bilden blir den nog läsbar.)



Jag gillar förstås Rocky jag också – fattas bara annat när den handlar om mig. Men det är ändå lite intressant att Kellerman verkar komma undan med det som Ohlsson får smisk för. Beror det på att folk tycker att serier till skillnad från krönikor är befriade från värderingar, eller på att Kellerman är yngre och åtminstone lite fräschare än Ohlsson?

Så till Elin Alvemark. Hon och jag verkar vara överens om att klubbar är tråkigt 2007 (hennes argument är visserligen att det är jobbigt med folk som är fulla och struntar i musiken medan mitt argument är att folk är jobbiga, punkt slut). Men hon skriver också om hur hon blir intervjuad hela tiden och hur mycket hon älskar det, och det kan jag verkligen inte relatera till.

Jag har intervjuat folk massor av gånger men de enstaka gånger jag hamnat på andra sidan har varit rent traumatiska. Först kommer man inte på någonting att säga, sedan säger man något i alla fall och så får man äta upp det efteråt. Om någon skulle få för sig att försöka intervjua mig i framtiden kommer jag från och med nu bara att skicka dem vidare till Elin Alvemark.

Just det ja, jag skulle ju bara skriva om musik. Ladda ned 7L & Esoterics skandalöst ignorerade skiva från i somras då, den är kalas. Rap över snabba electrobeats borde vara det naturligaste i världen så det är konstigt att det ändå känns såpass revolutionerande.

11 Comments:

At 1/05/2007 11:02:00 em, Anonymous Anonym said...

a new dope, den är grym.

 
At 1/06/2007 01:59:00 fm, Anonymous Anonym said...

Rocky är inte ok nånstans,eller räcker det nu mer med att skildra "det verkliga livet"?
poänger är vad jag vill ha.

Klubbar?minns jag inte ens hur det var.
Elin?du kör bruden.

 
At 1/06/2007 03:28:00 fm, Anonymous Anonym said...

haha, det här låter mer som feber. att man kastar sej från ett ämne till ett annat utan att veta vad man precis sa.
jag skrev en gång en debattartikel när jag hade 40 graders feber och lämnade in utan att ha läst en andra gång. ta ingen skit!

 
At 1/06/2007 05:24:00 fm, Anonymous Anonym said...

Rocky är bajs. Nya KA levererar inte heller. Sluta skriva om människor och bilar och kläder. Skriv bara om musik.

 
At 1/06/2007 01:18:00 em, Anonymous Anonym said...

Sitter här och är sur och lyssnar på gamla Biggie-ballader från 96. Jag älskar den här bloggen!

 
At 1/07/2007 08:40:00 em, Blogger Tennisspionen said...

Väntar på att någon som gnällde på Bengt O. ska kommentera din Rocky-koppling.

(Tyckte att Bengt Ohlssons krönika var rätt okunnig och klantig på många sätt. Men samtidigt hade han ju en fruktsam - men hård - poäng mellan raderna, vilket alla som kritiserade honom verkade välja bort att förstå.)

 
At 1/08/2007 10:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Om det var mitt konstaterande att du var gammal (i hummer-limotråden) så tolkade du det som fan läser bibeln. Jag trodde att du var en 20-nånting hiphopsnubbe så visar det sig att du är en vanlig 35-åring, hur fan kopplar man det till gubbslem? Vinterkräksjuka eller inte.

Förresten, krya på dig. Det är förjävligt att ha vinterkräksjukan.

 
At 1/08/2007 10:29:00 em, Blogger D.D. said...

Det var inte det, och förresten är jag ju bara 34 - en baby. Nån skrev i hummer-tråden att nick shay var ett gubbslem (vilket iofs var hyfsat on point) och fortsatte med att säga att bloggens upphovsman, dvs jag, var samma skrot och korn. Ungefär.

 
At 1/08/2007 10:49:00 em, Anonymous Anonym said...

Du är alltså inte -71:a? Sjunde december?

 
At 1/08/2007 11:01:00 em, Blogger D.D. said...

Damn straight!

 
At 1/09/2007 03:17:00 em, Blogger kazarnowicz said...

Den där Rocky-strippen är ju i princip snodd rakt av från ett Vänner-avsnitt dessutom. Rocky är skön, men det där var ett lågvattenmärke.

 

Skicka en kommentar

<< Home