<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2007-01-04

Estetik: Hummer-limousinen



Alla vet väl vid det här laget hur en Hummer ser ut: en stor, obekväm monsterjeep som ibland har Schwarzenegger bakom ratten, ibland Suge Knight. Och man vet också hur en stretchad limousin ser ut – den brukar vara vit och lång som en Willy Chin-singel.

Men en stretchad Hummer-limousin? Jag är möjligen efterbliven men hörde först talas om denna typ av fordon häromdagen när NFL-spelaren Darrent Williams blev nedmejad i en driveby-shooting i Denver och rapporterna berättade att han hade färdats i en sådan. Även om det förstås är dumt att skjuta folk förstår jag på något sätt ändå att skytten blev provocerad. Själv vet jag inte vad fordonet påminner mest om, en lowridersänkt skolbuss eller en terränggående likbil för jättar.

Inredningen är också rolig. Passagerarna sitter uppradade längs långsidorna som i ett stridsflygplan och det är tv-skärmar och subwoofers på varenda ledigt utrymme.

Jag ser fram emot att Petter importerar ett exemplar som han använder när han glider mellan fjällstugan och ICA däruppe i Åre.

20 Comments:

At 1/04/2007 01:18:00 em, Blogger kazarnowicz said...

Nu, Donnie, har du varit ute för lite. Till och med jag har sett hummer-limousinerna köra runt i Stockholm. Huruvida det är Petter eller Frey's Hyrverk som äger dem vet jag inte, men jag tycker att det borde vara fler drive by's i Sverige när folk på riktigt hyr/äger såna.

Nä, ska man ha uppmärksamhet på rätt sätt så hyr man den där gamla ryska amfiebilen som ser ut som en båt med hjul. Jag kanske bara fantiserar att den är rysk, men det är i alla fall en båt med hjul.

 
At 1/04/2007 01:28:00 em, Blogger D.D. said...

Jo, jag såg nu att det finns något eller några exemplar i Stockholm. Men kan ändå inte helt släppa den estetiska smäll det var att se skiten.

 
At 1/04/2007 02:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Hummer-limosarna i Sthlm brukar ju iklädas stora pokersite-loggor på sidorna också, för dete där extra vräkiga. Eller för att påminna om att all rikedom är flyktig, jag vet inte.

 
At 1/04/2007 02:28:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag antar att det här säkert är old news:
http://blogg.aftonbladet.se/6699/perma/213953

 
At 1/04/2007 03:24:00 em, Blogger dan s. said...

spoilervarning!!!

(så sjukt jävla nöjd med det)

 
At 1/04/2007 03:39:00 em, Anonymous Anonym said...

Donnie har ett snutnamn?

 
At 1/04/2007 04:28:00 em, Anonymous Anonym said...

Halvdana bilder. Hade varit bättre med större närbilder i olika vinklar.

 
At 1/04/2007 05:24:00 em, Anonymous Anonym said...

Oj, sorry om jag röjer någon mot sin vilja. Dock är den där malmö-Margret sjukt rolig. Hon känns lätt autistisk. Här är en annan pärla:
http://blogg.aftonbladet.se/6699/perma/219726

 
At 1/04/2007 05:45:00 em, Anonymous Anonym said...

Gräsliga fordon. Jag har svårt nog att folk målar SUV:ar i gult. Kan de åtminstone inte låtsas att det är ett fordon för jakt och mark? Min första stretch-SUV såg jag i Beverly Hills för två år sedan. Mådde fysiskt illa. Försökte förklara för mitt sällskap att klass i USA stavas Lincoln Towncar. Hon fattade ingenting. Den hip-hoparen som sportar en svart Towncar får mina 189 kronor - direkt!

 
At 1/04/2007 05:52:00 em, Anonymous Anonym said...

Malmö-Margret borde behandlas med elchocker. Fast jag tror att Little Donnie ställer precis samma fråga; varför kom jag ut och varför gjorde jag det omgiven av 85 stycken KAS-projekt?

Sällan har argumenten mot droganvändning varit så starka!

 
At 1/04/2007 06:03:00 em, Anonymous Anonym said...

Goddamit DD, du var äldre än jag trodde! 35 bast liksom..

 
At 1/04/2007 07:39:00 em, Anonymous Anonym said...

När Margaret skriver "bandyklubba", menar hon då verkligen bandyklubba eller menar hon innebandyklubba på det sättet som efterblivna människor ofta gör?

 
At 1/04/2007 09:12:00 em, Anonymous Anonym said...

35 är väl ingen ålder! Fråga Patrik Forshage.

 
At 1/04/2007 09:50:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag är så ointresserad av bilar att jag inte ens bryr mej om fula bilar, men fy fan vad det här var FULT!

 
At 1/04/2007 10:31:00 em, Anonymous Anonym said...

grattis på födelsedagen, Donnie. I efterskott förstås. Jag hoppas att du får ett lönelyft det här året (eller kanske börjar jobba mer vitt)

 
At 1/04/2007 11:11:00 em, Anonymous Anonym said...

ha!äldre än mig...sicken förlorare.

 
At 1/05/2007 08:39:00 fm, Anonymous Anonym said...

"Malmö-Margret borde behandlas med elchocker."

Och om en kille beter sig på samma sätt så är det "neurotiskt coolt", som den här sidan.

Jävla hycklande gubbslem.

 
At 1/05/2007 10:38:00 fm, Anonymous Anonym said...

I filmen "Oskuld" har de mexikanska teensen hyrt en Hummer-limo med neonlysande strippstång. So classy.

 
At 1/05/2007 02:47:00 em, Blogger odenplan.nu said...

Vad som är extra kul med den där kärran, om man nu skulle köra den i Stockholm, är att den lätt fastnar i vissa gathörn. man måste liksom göra upp färdväg innan eftersom den enligt ryktet har sämre svängradie än en ledbuss...vilket ter sig helt naturligt med tanke på hjulens placering.

I sanning ett puckat åk.

 
At 1/10/2007 03:35:00 em, Anonymous Anonym said...

"I'm afraid of the future / You respect the one who's been shot / I respect the shooter"
- Jay-Z

 

Skicka en kommentar

<< Home