<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-12-21

Donnie kryper till korset: låtarna

Jag har flera gånger gjort narr av bloggare som känt sig kallade att köra den där gamla trötta kvällstidningsgrejen om ”årets” det ena och det andra.

Men nu råkade jag besöka min gamla hometurf på dagensskiva och fick liksom en urge. Jag ville ge er det här. Och, här är det nu, med nedladdningslänkar och det hela.

Sånger att sjunga vid socialkontorets brinnande soptunnor, sånger att älska till:

1. Rich Boy: "Throw some D's"
Den handlar inte om att kasta dollarsedlar på horor, som någon underbegåvad person trodde, utan om att kasta på guldfälgar på sin nyinköpta Cadillac. Alla kan relatera till den här skiten, om inte annat så för det underbara breaket "I never slip, I never fall..." o s v, som förmodligen är pophimlen 2006. Jupp.

2. Snook: "Älskling jag är hemma nu"
Som Danne själv sa: "det handlar om en sån där konstig känsla som man aldrig annars får i en studio". Allvarligt talat så är den här låten så fin att ni som inte ens lyssnar på den, bara för att den är svensk, dessvärre kommer att rostas i helvetet.

3. Black Chiney Presents: Willy Chin Again
Den här "låten" är 60 minuter och 20 sekunder lång, och spöar därmed skiten ur LCD Soundsystems rätt långa singel. Willy Chin är med i matchen, han är med i Black Chiney-gänget och det räcker egentligen. Genial reggaetoast över ett ständigt skiftande låtunderlag. Ett tag är det till och med Nirvana han toastar över. Han dödar det, givetvis.

4. Beyonce - Check on it (Maurice nu soul mix)
Jag är inte helt säker på att den gjordes innan årsskiftet, men det spelar ingen roll. Några har säkert missat den och den är fantastiskt, nästan obehagligt bra.

5. Beyonce - Irreplacable
Beyonce, igen. Den här låten har hyllats framlänges och baklänges, vilket trots allt ger mig hopp om framtiden. Jag är inte ensam. Tillsammans är vi starka. Tillsammans är vi svarta. Tillsammans är vi svarta kvinnor. To the left, to the left.

6. Yung Joc - It's goin down
Tre toner på en keyboard, en ointresserad och i sanningens namn förmodligen också obegåvad rappare. Vad ger det? En fantastisk danslåt, till och med för de som sittdansar.

7. Young Jeezy - Go getta
Jeezy får sitt knarkiga gangstahjärta skuret i strimlor av R Kelly, som bara flippar loss och gör skiten till en R Kelly-låt.

8. Mos Def - Lifetime
En skitlång låt som officiellt ges ut först nästa år, men så vad. Den är finfin och oslagbart ryggsäcksblödig. Poor Mos, om två år spelar han i Berlin för 50 personer och pimpar sina hembrända cd-r till de "äkta skallarna".

9. Snoop Dogg - Vato
Ingen annan verkade gilla den, men jag gjorde det desto mer. Snoop kör Väsby-latino-grejen och tar hiphopen tillbaka till det det egentligen handlar om: gängkrig och skjutvapen.

10. K-Os - Flypaper
Genialt och extremt ogangsta. Han är till och med från Kanada. Och det är om vi ska vara kinkiga inte ett skit hiphop, utan ren rå soul. Frågan är väl vad Lennart skulle säga och när han ger ut en Feber-cd på temat.

17 Comments:

At 12/21/2006 09:09:00 em, Anonymous Anonym said...

Looooooooooooooooves it

 
At 12/21/2006 09:10:00 em, Anonymous Anonym said...

flåt om jag fuckade radbrytning etc

 
At 12/21/2006 09:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag har Windows XP professional.

Nu vill jag formatera hårddisken. Ni vet sådär att skriva in "format c:" och trycka på enter och så försvinner hela skiten.

Men jag lyckas inte.
HJÄLP MIG!

 
At 12/21/2006 09:15:00 em, Blogger D.D. said...

Jag är rädd att du frågar fel person. Men kanske kan du lägga en seg råtta i cd-släden och sedan ringa dina support personer i Söul och gråta ut.

 
At 12/21/2006 09:17:00 em, Anonymous Anonym said...

Dom sitter i New Dehli.

 
At 12/21/2006 09:17:00 em, Blogger D.D. said...

Och btw, jag skrev inte isär support och personer. Skulle aldrig ske med ett responsivt tangentbord. Fuck you, etc. Puff. Nu går jag i säng.

 
At 12/21/2006 09:49:00 em, Anonymous Anonym said...

ciara _ promise!!!!!!!! för fan.....

 
At 12/21/2006 10:05:00 em, Anonymous Anonym said...

Hej!

Väsby har mkt mer än gängkrig.

Vi har en fd motocrossbana, hög placering i självmordstatistiken och fina fornminnen exempelvis vid Runsa.
Sväng gärna av vid någon av våra 2 avfarter (3 om man räknar McDonalds i Stora Wäsby) och ta dig en titt.

Välkommen!

 
At 12/22/2006 12:33:00 fm, Blogger dan s. said...

Det är spöktimmen, jag har just gjort ett patetiskt försök till att vara rolig i en annan kommentar. Jag är patetisk, för övrigt. Men
OMARION det var du som tipsade i artiklen om ludas ny frisyr.

 
At 12/22/2006 01:41:00 fm, Anonymous Anonym said...

gangstaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!

 
At 12/22/2006 11:18:00 fm, Anonymous Anonym said...

Pinsamt att Bitch Real försöker fejka sin nasal-pitch för att låta straight G igen. You sold out, negga!

 
At 12/22/2006 11:58:00 fm, Anonymous Anonym said...

Ingen mogenindie!!!!! Du sviker dina verkliga rötter hora!

 
At 12/22/2006 12:17:00 em, Blogger D.D. said...

Mogenindien kommer 2007, när jag funnit mig själv och slutligen fixat det där kneget som kyrkogårdsvaktmästare på Gotland.

 
At 12/22/2006 12:45:00 em, Anonymous Anonym said...

mos def är faktiskt mogenindie. i mesta laget.

 
At 12/22/2006 11:02:00 em, Anonymous Anonym said...

det är skit svårt som amatör att formatera nuförtiden...tror jag startade med skivan, tryck del..gör om partitionen, formatera den nya

 
At 12/23/2006 11:34:00 em, Anonymous Anonym said...

en till Kinky Afro?
http://therecordsociety.blogspot.com/

 
At 12/24/2006 02:18:00 em, Blogger D.D. said...

Den där verkade ändå rätt kosher jämfört med de här hippierna:
http://www.kinkyafro.8k.com/

 

Skicka en kommentar

<< Home