<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-11-29

How I could just kill a man



I dag är sista dagen att betala hyran över nätet. Jag har pengar på kontot, men problem likafullt. Min hyresvärd, en ilsken skånsk man, har nämligen den egenheten att han ibland struntar i att skicka ut hyresavier. Han känner väl inte för det, bara.

Man kan inte ringa och be om en hyreslapp heller eftersom han, och hela hans usla firma, konsekvent vägrar att svara i telefon. Frågan är om de ens har någon telefon på det där kontoret. Min magkänsla är att de bara kan nås via hemliga barnporrnätverk eller kanske papperslappar insmugglade i spettekakor.

Men: eftersom domstolen knappast tycker att en saknad räkning är någon ursäkt för att inte betala i tid sitter jag alltså här och försöker hitta mönster och logik i de gamla OCR-nummer jag använt vid tidigare inbetalningar. Hittills har jag kommit fram till att numret borde börja med 1 000 6109 och att siffrorna 12 förmodligen finns med någonstans strax därpå. Nu fattas bara en siffra däremellan och så kontrollsiffran till sist.

Jag behöver ett stort glas hostmedicin.

6 Comments:

At 11/29/2006 03:16:00 em, Anonymous Anonym said...

autogiro, baby!

 
At 11/29/2006 03:24:00 em, Blogger D.D. said...

Autogiro är knappast en möjlighet med tanke på servicegraden hos denne O.D.B.

Det man kan hoppas på är att han kommer på att bankgiroavgifterna är för höga och istället skickar ut folk som ringer på dörren och samlar in cashen i kontanter.

 
At 11/29/2006 03:33:00 em, Anonymous Anonym said...

eller så tar du och skickar den där toarullen till honom med posten. förlåt P.O.S.T.E.N. menar jag.

 
At 11/29/2006 03:43:00 em, Blogger arg skåning said...

vi skåningar kan det här med service

 
At 11/29/2006 05:12:00 em, Anonymous Anonym said...

Kan du inte betala i Beenz?

 
At 12/02/2006 07:21:00 em, Blogger Hanna said...

Ahahaha, flashbacks av min tid med Malmöhyresvärd kommer tillbaka. Det låter nästan som om du bor i mitt gamla hus.

 

Skicka en kommentar

<< Home