<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d9990934\x26blogName\x3dKinky+afro\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kinky-afro.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kinky-afro.blogspot.com/\x26vt\x3d-3285602111113824810', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

2006-08-25

Kerstin Hallert är O.G.

Ser att gamla chokladfetischisten Kerstin Hallert får sina metaforiska fiskar varma i Resumé. Bladet hade ju förut en bisarr slogan som löd ”en riktig tidning har Kerstin Hallert som tv-krönikör” och jag antar att de nu får byta ut den mot ”en riktig tidning har Frank Östergren som kabelkrönikör” eller något liknande.

Hallert lär alltså ha sågat SVTs valutfrågare Mats Knutson och Marianne Rundström och deras lama frågor innan programmet sänts. ”Det är inte klokt alltså” säger Marianne Rundström om historien, men jag vet inte om det är så satans märkvärdigt. Att kunna recensera grejer i förväg är en grundläggande journalistisk färdighet som Donnie själv praktiserat både en och två gånger.

En personlig favorit var när jag i Norrlands stolthet Örnsköldsviks Allehanda recenserade Fogertys spelning på Lollipop -97. Jag eldade på med de vanliga skitklyschorna om pålitligt arbete i boogieträdgården, den heliga gubbrocken och publikens kärlek, och allt hade säkert gått bra om jag inte blivit övermodig och gått över till att droppa en massa låtar som han av någon anledning valde att inte framföra. Själv hade jag ingen aning om vad gubben spelade eftersom jag undvek boogien och var någon annanstans när han vevade sina gamla skillingtryck.

Nej, Kerstin Hallert har helt enkelt fattat vad gamet handlar om: leverera lagom många tecken på utsatt tid. Faktadetaljer kan akademikerna få hålla på med och det är ändå ingen som bryr sig om det rutinmässiga tugget i dagstidningarna.

Vi bodde för övrigt så gott som grannar ett tag, jag och Kerstin. Det var i Årsta där hon chillade på Sköntorpsvägen medan jag höll fortet nere på Bolmensvägen. Peace, sister, var du nu än snortar din kakao nuförtiden.

9 Comments:

At 8/25/2006 08:33:00 fm, Anonymous Anonym said...

Shit, jag som bott på Slätbaksvägen. Årstas mest utskrattade adress. Att det fanns sådana kändisar i grannskapet.

 
At 8/25/2006 09:03:00 fm, Blogger dan s. said...

Kerstin bränner verkligen alla broar.

 
At 8/25/2006 10:29:00 fm, Anonymous Anonym said...

Troligtvis dyker hon upp i Viktväktarnas publikationer.

 
At 8/25/2006 10:31:00 fm, Anonymous Anonym said...

Då bodde du praktiskt taget vägg i vägg med en annan Årsta-tyckare: Göran Greider.

 
At 8/25/2006 01:06:00 em, Anonymous Anonym said...

Bodde ett tag på Bolmensv.3 tyckte väl att det doftade munkar ibland:)

 
At 8/27/2006 11:49:00 fm, Anonymous Anonym said...

Fan vad deppig jag blir av att läsa de här kommentarerna.Är det mobbargänget med en snittålder på tio år som skriver eller?

 
At 8/28/2006 02:40:00 fm, Anonymous Anonym said...

Du uppdaterar som en gammal silfitta.

 
At 8/28/2006 03:43:00 fm, Anonymous Anonym said...

norrlands stolthet är med all säkerhet inte öa.

 
At 8/28/2006 07:29:00 em, Blogger D.D. said...

Kšra anonymous, jag uppdaterar inte alls just nu. Och du kanske har rćtt i dina iakttagelser. Jag gick frćn att vara en alfahanne till att vara en silfitta i samma ćgonblick som jag insšg att jag kunde landa i princip vilken skumćgd, toppbrštad hynda som helst. Kalla mig gay, men sžn žr jag: en sucker fšr utmaningar. Notan, tack.

 

Skicka en kommentar

<< Home